MICHAEL HANEKE ERISEANSID KINOS SÕPRUS

Kino Sõprus

5. Veebruar 2018 / 6. Veebruar 2018

Vana-Posti 8

Tallinn

Michael Haeneke meistriteosed "Armastus" ja "Klaveriõpetaja" võrratu Isabelle Huppert'iga vaid kahel eriseansil 5. ja 6. veebruaril kinos Sõprus!

8. veebruaril esilinastub kinos Sõprus vanameistri Michel Haneke viimane teos “Õnnelik lõpp”. Enne seda aga korraldab kino soojenduseks kaks eriseanssi, kus saab näha meistri varasemaid filme “Armastus” ja “Klaveriõpetaja”.

Ja kes ütleb Haneke, see mõtleb Isabelle Huppert’i peale, sest just austerlase käe all on prantslanna kahel viimasel kümnendil teinud suurepäraseid rolle.

5. veebruaril kell 20.30
“Klaveriõpetaja” / La Pianiste

Erika Kohut töötab Viini Konservatooriumis klaveriõpetajana. Veidi üle neljakümnene daam elab oma kitsukeses korteris koos emaga, kelle seltskonnast Erika pääseb vaid regulaarselt pornofilmiseanssidel käies. Kogu tema seksuaalsus seisnebki tegelikult morbiidses vojerismis ja masohhistlikus enesepiinamises. Seda kuni päevani, mil üks tudeng otsustab ta ära võrgutada…

2001. aasta Cannes’is pälvis Haneke film žürii grand prix. Filmi mõlemad peaosalised Isabelle Huppert ja Benoît Magimel pälvisid parima näitleja auhinna.

KESTUS: 129 min
KEEL: prantsuse
SUBTIITRID: eesti, vene

6. veebruar kell 20.30
“Armastus” / Amour

Vanadus on kinokunsti jaoks tänini suur tabu, millega vähesed filmid söandavad tõsisemalt tegeleda – nende seas mõned klassikalised teosed nagu „Tokyo lugu” ja „Tee valla homsele” („Make Way For Tomorrow”).

Michael Haneke loomingu kohta ootuspäraselt on film kaine ja range ning hiilgav näide koostööst veteran-näitlejate Emmanuelle Riva ja Jean-Louis Trintignant’iga. Võib tõepoolest öelda, et mõlemad teevad oma elu etteaste – ükski muu roll ei saaks neilt nõuda nii vahetut tööd omaenese surelikkuse ja füüsilise haprusega. Mõlemad võtavad proovikivi auga vastu.

Peategelased – nime poolest, nagu Hanekel kombeks, Georges ja Anne –, on eakad muusikud, keda sissejuhatuseks näeme pianist Alexandre Tharaud’ kontserdil (viimane paistab hiljem Anne’i endisese õpilasena iseend mängivat). Koju jõudes leiab vanapaar, et nende korterisse on sisse murtud. See on sedalaadi väike ebameeldivus, millel Haneke maailmas on tõsised tagajärjed. Järgmisel päeval langeb Anne tasaselt häirivas hommikusöögi-stseenis transsi, mida Haneke säravalt seob justkui segajana tilkuva kraaniga. Siit saab alguse Anne’i füüsiline ja vaimne allakäik, mis on visandatud elliptiliste, kuid mõjuvate stseenide reaga.

Suurt osa toimuvast jääb kaadri taha, kuid Haneke ei räägi Anne’i seisundist läbi lillede: üha kasvav liikumisvõimetus, dementsus, pidamatus ja nõnda edasi. Paari pikaealise armastuse vankumatus on kogu aeg selge, kuid selle pühendumuse lõplik määr selgub võimsas lõpplahenduses, mida Trintignant hiilgavalt välja mängib.

See on peenetundeline, kuid tohutu jõuga film, mis võib küll pisarateni liigutada, kuid on ühtlasi ääretult intelligentne ja aus draama teemal, millest enamik meist ei taha mõeldagi, veel vähem seda ekraanil näha. Vaid Haneke mõõtu režissöör suudab meile nii tänuväärt elamust pakkuda.

Jonathan Romney, Screen Daily

KESTUS: 125 min
KEEL: prantsuse, inglise
SUBTIITRID: eesti, vene

Loe artiklit teises keeles: Français, English,

Valik tasuta Prantsuse kvaliteetfilme

Seniks, kuni kinoskäike veel mõnda aega oodata tuleb, on mitu internetiplatvomi teinud tasuta kättesaadavaks Prantsuse kvaliteetfilmid!   Mubi.com Eesti väärtfilmikinod ja Prantsuse Instituudi head sõbrad Artis, Sõprus, Elektriteater ja Võru Kannel teevad kingituse, et ligipääs...

Loe edasi

Prantsuse filmid