Rahvusvaheline konverents “Kunst digikapitalismi ajastul”

Eesti Arhitektuurikeskus

5. Mai 2016 / 6. Mai 2016

Kultuurikatel

Tallinn

5. ja 6. mail 2016 toimub Arhitektuurikeskuses (Põhja pst 27a) rahvusvaheline konverents „Kunst digikapitalismi ajastul“, mille panelistide seas astub üles ka Grégory Castera Prantsusmaalt.

Rahvusvaheline konverents „Kunst digikapitalismi ajastul“ keskendub kaasaegsele töökultuurilekunstivälja kontekstis. Milliseid funktsioone võiks riiklikult rahastatud kunstiinsitutsioonid tänases päevas täita? Kuidas sobituvad Eesti kunstiinstitutsioonid 1990ndatel välja arenenud kunstisüsteemi? Kuidas on võimalik vastu pidada kunstnikuna süsteemis, mis pidevalt nõuab kunstnikult uusi vaimustavaid teoseid? Konverentsi peaesineja on itaalia filosoof, aktivist ja marksistlik mõtleja Franco „Bifo“ Berardi. Paneelides kõnelevad kunstiinstitutsioonide esindajad, kunstnikud ja teoreetikud. Kõik diskussioonid on avatud ka publikule, et üheskoos kaardistada ja lahendada olulisimad probleemid tänase kaasaegse kunsti elu korralduses.

Grégory Castera on Pariisis tegutseva kunstiuuringute, -programmde ja -kogukonna uudse lähenemisega keskuse Council juht ja üks rajajatest.  Konverentsil võtab Castera osa esimesel päeval, 5. mail kell 15.00 toimuvast vestluspaneelist “Kogukonnakunst ja uued kunstiinstitutsioonid”. 

Pärast majanduslangust on üleilmselt alanud kogukonnaprojektide buum. Kunstnikud töötavad residentuurides või algatavad projektiruume väljaspool linnade prestiižeid keskuseid, et luua inimesi ühendavat kultuuri. Kõige tuntumad sarnased projektid on ilmselt Showroom Londonis, Konsthall Tensta Stockholmis, Lost Property Amsterdamis, Wohnung movement Kreuzbergis, WAGE Brooklynis, ning kohalike näidetena Metropoli galerii, Nancy Nakamura Ideederiiul ja Kraam Tallinnas. Buumina levinud formaadist on kasvanud välja juba järgmised formaadid, mida saab ka rahvusvaheliselt turustada. Millest tekkis kogukonnakunsti buum? Millele see reageerib ja milliseks see tänaseks kujunenud on? Kas kogukonnakunst on juba saanud neoliberaalse struktuuri osaks? Millist rolli mängivad selles kunstnike residentuurid?

Vestluspaneelis osalevad lisaks Grégory Casterale: Valeria Graziano (Queen Mary ülikool) ja Haye Huib van der Werf (Jan van Eycki Akadeemia).

Moderaator: Rebeka Põldsam.

Konverentsi osalustasu on 5 EUR, tudengitele tudengikaardi ettenäitamisel tasuta.

Konverentsi täpsem ajakava:

Neljapäev, 5.mai

11:30 Tervitussõnad Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuselt
11:45 Daniele Monticelli (Tallinna Ülikool) juhatab sisse peaesineja
12:00 Peaesineja Franco „Bifo“ Berardi loeng
13:15 Vestlusring Franco „Bifo“ Berardiga, mida modereerib Daniele Monticelli
14:00 Lõuna. Süüa tuleb pakkuma Hungry Karl
15:00 Vestluspaneel “Kogukonnakunst ja uued kunstiinstitutsioonid”.
17:00 Päeva kokkuvõteMari Peeglilt (Eesti Päevelehe kultuuritoimetaja)

Reede, 6.mai

11:00 Vestluspaneel “Kunstnike surve, vabakutseliste võimalused”
13:00 Lõuna. Süüa tuleb pakkuma Hungry Karl.
14:00 Vestluspaneel “Ootused impordile ja ekspordile”.
17:00 Teise päeva kokkuvõte Kadri Karrolt (Eesti Ekspressi kultuurilisa juhataja)
17:15 Lõppsõnad Maria Arusoolt ja Rebeka Põldsamilt

Konverentsi kohta saab lähemalt lugeda Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse kodulehelt või Facebooki üritusest.

Konverentsi toimumist toetavad Eesti Kultuurkapital, Prantsuse Instituut, fritz-kola Eesti, Selveri Köök

 

Loe artiklit teises keeles: Français,

Võnge 2019: Eugénie (FR) ja Blow (FR)

14. Juuni 2019 / 15. Juuni 2019

Tänavu toimub Võnge, Eesti ainus rändav kultuurifestival, maalilises Altja kalurikülas Lääne-Virumaal. 14. ja 15. juunil astuvad looduse rüpes üles artistid Eestist ja mujalt, nende hulgas ka Eugénie ja Blow Prantsusmaalt! Toetab Prantsuse Instituut.   R 14.06 - Blow Võrgutav...

Loe edasi

prantsuse muusikaVõnge

“Yves Saint Laurent’i moekavandid” ETV2 ekraanil

5. Juuni 2019 / 9. Juuni 2019

Moekunstile pühendunud ajakirjaniku ja dokumentalisti Loïc Prigent'i film tutvustab kuulsa moekunstniku joonistuste kollektsiooni, mida säilitatakse Pierre Bergé-Yves Saint Laurent'i fondi arhiivis. Pärast oma loomingu viimast demonstratsiooni 2002. aastal ei võtnud kunstnik enam pliiatsit...

Loe edasi