Tasuta Prantsuse barokkmuusika kontsert Kadrioru lossis

Kadrioru loss

9. Juuni 2017

A. Weizenbergi 37

Tallinn

Klavessiinimängija Kristiina Are doktorikontsert II “Prantsuse pastoraal” kutsub osa saama muusikalisest väljasõidust prantsuse baroki loodusmaastikele. 9. juuni 2017 kell 19 Kadrioru lossis.

Kontsert on pühendatud François Couperini (1668–1733) loomingu hilisele rokokoo perioodile, milles kajastuv pastoraalsuse teema pakub heliloojale rohkelt võimalusi poeetiliste kujundite loomiseks muusikas. Couperin on tunnistanud, et armastab rohkem seda, mis teda liigutab kui seda, mis teda üllatab. Kontserdil tulevad ettekandele Couperini klavessiiniteosed XVI süit (III “Klavessiiniraamat”) ja Passacaille ning ansambliteosed IV “Kuninglik kontsert” ja “Corelli apoteoos”. Ansamblit, milles osalevad Reet Sukk barokkflöödil, Melissa Jõesaar viiulil, Kaari Uus viola da gambal, Maarja Perens lautol ja Kristiina Are klavessiinil, iseloomustavad prantsuse barokile omased kõlavärvid. “Corelli apoteoosis” lisandub veel üks prantslaslik värviaktsent, koreograafia, mille on loonud ja esitab koreograafia- ja kultuuriantropoloogia haridusega tantsija Madli Teller.  

Kontserdi pastoraalne maastik, Kadrioru lossi barokne saal oma rikkaliku dekooriga, moodustab koos muusika, koreograafia ja instrumentidega ühe esteetilise terviku prantsuse baroki võtmes.

Kontserti toetavad Euroopa Regionaalarengu Fond (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ASTRA projekt EMTASTRA), Eesti Kunstimuuseum, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia.

SISSEPÄÄS TASUTA


www.ema.edu.ee

Kristiina Are alustas klavessiiniõpinguid Tallinna Riiklikus Konservatooriumis prof Imbi Tarumi juhendamisel 1991. aastal. 1994–1998 õppis Pariisi Erik Satie konservatooriumis Elisabeth Joyé  klavessiiniklassis, mille lõpetas  kõrgeima tunnustusega 1er prix avec la félicitation du jury. Aastal 2015 omandas magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. 2015. aasta sügisest jätkab õpinguid EMTA doktorantuuris. Tema doktoritöö uurimisteemaks on “Dünaamika kujundamise võimalused basso continuo realisatsioonis”.

Kristiina Are muusikuks kujunemist on peale tema otseste juhendajate mõjutanud oluliselt mitmed rahvusvaheliselt tunnustatud interpreedid ja muusikateadlased: Pierre Hantai, Edoardo Bellotti, Joel Speerstra jt.

2005–2015 tegeles aktiivselt pedagoogitööga Tallinna Muusikakeskkoolis ja Rakvere muusika- ja kunstikoolis KAUR. Ta on õpetanud klavessiini ja basso continuot Ajalooliste klahvpillide- ja orkestrilaagris alates aastast 2000. Hetkel tegutseb vabakutselise interpreedina.

Kristiina Are on Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti juhatuse ja Eesti Interpreetide Liidu liige.

Loe artiklit teises keeles: Français, English,

Näitus “Vabad hinged. Sümbolism Baltimaade kunstis” jõuab Eestisse!

12. Oktoober 2018 / 3. Veebruar 2019 - Tallinn

12. oktoobrist 2018 - 03. veebruarini 2019 on Kumu kunstimuuseumi suures saalis Eesti, Läti ja Leedu 100. sünnipäevale pühendatud suurnäitus "Vabad hinged. Sümbolism Baltimaade kunstis". Näitus oli 10. aprillist - 15. juulini üleval Pariisis mainekas  Orsay Muuseumis prantsuskeelsena...

Loe edasi

kunst